Medicover rozwija ofertę z zakresu leczenia niedosłuchu
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) słyszymy coraz gorzej, a do 2050 r. jedna na cztery osoby będzie miała pewien stopień ubytku słuchu. Aktualnie w Polsce niedosłuch i inne problemy ze słuchem dotyczą ok. 6 proc. populacji, a trend ten jest coraz bardziej rosnący. Dlatego w odpowiedzi na rosnący problem niedosłuchu, wybrane centra medyczne Medicover oraz niedawno otwarty salon Medicover Optyk w Łodzi oferują każdemu pacjentowi nieodpłatne badanie słuchu, jak i dostęp do spersonalizowanych aparatów słuchowych (również z dofinansowaniem NFZ), jak i konsultacji z protetykiem słuchu, audiofonologiem, laryngologiem.
W Polsce i Europie tylko 1/3 pacjentów z niedosłuchem stosuje aparat słuchowy. Dziś niedosłuch dotyczy nie tylko osób starszych, ale coraz częściej ofiarami hałasu stają się ludzie młodzi. Według badania EuroTrak w Polsce (2019 r.) odsetek dzieci, które zgłaszają problemy ze słuchem, jest największy w Europie. To samo badanie wskazuje, że tylko co trzecia osoba z ubytkami słuchu korzysta z aparatów słuchowych. Udowadnia to poważną lukę w efektywnym diagnozowaniu i leczeniu problemów ze słuchem.
Sytuację w tym zakresie chce poprawić Medicover, który w swoich wybranych centrach medycznych (w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku) i w salonie Medicover Optyk w Łodzi realizuje nieodpłatne badanie słuchu, wykonywane przez dyplomowanych protetyków. W przypadku, gdy zdiagnozowany jest niedosłuch, specjalista może niezwłocznie zaproponować dobór aparatu słuchowego. Badanie dedykowane jest osobom dorosłym oraz dzieciom powyżej 6 r.ż.
Badanie słuchu
– Odpowiedni dobór aparatu determinuje końcowy efekt słyszenia, czyli decyduje o dalszym komforcie życia. Dlatego w oparciu o wnikliwy wywiad, znając specyfikę pacjenta, proponujemy urządzenia maksymalnie dopasowane do potrzeb danego pacjenta
– mówi Gabriela Kulczak, audiofonolog z centrum medycznego Medicover – Jerozolimskie.
– By zminimalizować ryzyko niedopasowania aparatu, udostępniamy go nieodpłatnie pacjentowi na okres jednego tygodnia, by zweryfikować efekt słyszenia w codziennych sytuacjach życiowych, komfort użytkowania i dopasowania do stylu życia. W takiej fazie testowania, którą w razie potrzeby wydłużamy, możliwe jest dostrajanie aparatu i korygowanie działania parametrów aparatu
– dodaje.
Pacjenci Medicover mogą liczyć na bezpłatny serwis aparatu słuchowego – podczas wizyty serwisowej u protetyka, albo za pośrednictwem serwisu producenta. Gwarancja wynosi trzy lata. Niezależnie, przez cały czas użytkowania aparatu, możliwe jest bezpłatne dostrajanie, czyszczenie bądź korygowanie pracy aparatu podczas wizyty w centrum medycznym. Pacjent ma również możliwość odbycia wizyty u specjalisty.
Aparaty słuchowe
– Nasi pacjenci mogą korzystać z profesjonalnego wsparcia laryngologa, protetyka słuchu, audiofonologa, dokonywać przeglądu i serwisu aparatu słuchowego – a wszystko to w jednym miejscu. Taka kompleksowość usług „pod jednym dachem” oddaje najlepiej nasze holistyczne podejście do zdrowia i sprawia, że dbanie o swój zdrowy tryb życia, ogólny dobrostan, staje się po prostu łatwiejsze
– komentuje lek. Patryk Poniewierza, Dyrektor ds. Medycznych w Medicover w Polsce.
Medicover oferuje dofinansowanie NFZ do każdego aparatu słuchowego. Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Zdrowia refundowane są dwa aparaty słuchowe dla każdej osoby z niedosłuchem, pod warunkiem że wartość utraty słuchu przekracza 30 dB HL u dziecka (do 26 roku życia) oraz 40 dB HL u osoby dorosłej powyżej 26 roku życia (dotyczy ucha na które jest zakładany aparat słuchowy).