• June 15, 2024

Dieta na gorące dni

W okresie upałów większość z nas odczuwa zwiększone pragnienie. Wodę możemy dostarczyć organizmowi nie tylko pijąc niegazowaną wodę (taka jest najzdrowsza),a le także sięgając po pewne produkty spożywcze. Bardzo dobrym źródłem wody są owoce, a szczególnie arbuzy i grejpfruty. Jeden arbuz zawiera prawie 90 % wody, warto więc po nie sięgać w czasie upałów. Arbuzy nie są wskazane dla osób chorych na cukrzycę, po zjedzeniu arbuza poziom cukru bardzo szybko się podniesie. W czasie upałów większość z nas mocno się poci. Dochodzi wówczas do utraty przez organizm potasu i magnezu. Aby zapobiec tym stratom w czasie upałów powinniśmy jak najczęściej sięgać po sok z buraków lub z pomidorów. Soki z tych warzyw są bogatym źródłem tych pierwiastków, pijąc je w upalne dni zapobiegniemy ich utracie. W czasie upałów warto sięgnąć również po kefir czy jogurt. Jogurt i kefir dostarczą nam nie tylko wapnia, ale zapobiegną także wakacyjnym problem żołądkowym. Jedząc owoce i warzywa pamiętajmy, że należy je umyć.

Dodaj komentarz